Kadiri Tarikatı, İslam dünyasının ilk ve en yaygın tarikatıdır. 12. yüzyılın başlarında Bağdat'ta Abdülkadir Geylânî tarafından kurulmuştur. Kadiri Tarikatı, İslam'ın temel ilkelerine bağlıdır ve tasavvufi bir yoldur.,

Kadirilik, cehri tarikatlardan biridir. Cehri tarikatlarda, zikir sesli olarak yapılır. Kadiri Tarikatı'nda, "Allah" kelimesinin tekrarlanması en yaygın zikir şeklidir.

Kadirilik, İslam dünyasının her yerinde yaygın olarak yayılmıştır. Türkiye, Orta Asya, Kuzey Afrika, Güneydoğu Asya ve Balkanlar'da birçok Kadiri tarikatı bulunmaktadır.

Kadirilik, İslam'ın temel ilkelerine bağlı, tasavvufi bir yoldur. Kadiri Tarikatı'na göre, Allah her şeye gücü yetendir ve Allah'ın kudretine teslim olmak, tasavvufun temel ilkelerinden biridir. Kadiri Tarikatı, cehri tarikatlardan biridir ve "Allah" kelimesinin tekrarlanması en yaygın zikir şeklidir.

Kadiri Tarikatı Hangi Cemaate Bağlı

Kadiri Tarikatı, herhangi bir cemaate bağlı değildir. Kadiri Tarikatı, İslam'ın temel ilkelerine bağlı, tasavvufi bir yoldur. Kadiri Tarikatı'nın kurucusu olan Abdülkadir Geylânî, bir Sünni Müslümandı ve Kadiri Tarikatı da Sünni geleneğe bağlıdır. Ancak Kadiri Tarikatı, herhangi bir cemaate veya siyasi gruba bağlı değildir.

Kadirilik, İslam dünyasının her yerinde yaygın olarak yayılmıştır. Türkiye, Orta Asya, Kuzey Afrika, Güneydoğu Asya ve Balkanlar'da birçok Kadiri tarikatı bulunmaktadır. Bu tarikatlar, kendi içlerinde farklı eğilimlere ve anlayışlara sahip olabilirler. Ancak, bunların hepsi temel olarak Kadiri Tarikatı'nın öğretilerine ve geleneklerine bağlıdır.

Kadirilik, İslam dünyasının en yaygın tarikatlarından biridir. Kadiri tarikatlarının sayısı, yüzbinlerle ifade edilmektedir. Kadiri Tarikatı, İslam dünyasının kültürel ve sosyal hayatına önemli katkılarda bulunmuştur.

Kadiri Tarikatı Alevi Mi?

Kadiri Tarikatı, İslam'ın temel ilkelerine bağlı, tasavvufi bir yoldur. Kadiri Tarikatı'nın kurucusu olan Abdülkadir Geylânî, bir Sünni Müslümandı ve Kadiri Tarikatı da Sünni geleneğe bağlıdır. Ancak Kadiri Tarikatı'nın Anadolu'da yayılmasında önemli rol oynayan Eşrefoğlu Rumi, bir Alevi-Bektaşi idi. Eşrefoğlu Rumi, Kadiri Tarikatı'nın öğretilerini Alevi-Bektaşi gelenekleriyle harmanlayarak, Anadolu'da Kadiriliğin Alevi-Bektaşi bir kimlik kazanmasına önemli katkılarda bulunmuştur.

Bu nedenle, Kadiri Tarikatı'nın Alevi olup olmadığı, tarikatın kurucusu Abdülkadir Geylânî'nin Sünni kimliği ile Anadolu'da yayılmasında önemli rol oynayan Eşrefoğlu Rumi'nin Alevi-Bektaşi kimliği arasında bir gerilim olarak görülebilir. Bu gerilim, Kadiri Tarikatı'nın farklı kolları arasında da görülebilmektedir. Bazı Kadiri tarikatları, Sünni geleneğe daha yakınken, bazıları Alevi-Bektaşi geleneğe daha yakındır.

Genel olarak, Kadiri Tarikatı'nın Alevi olup olmadığı, tarikatın hangi kolundan bahsettiğimize ve tarikatın Anadolu'daki yayılma sürecini nasıl yorumladığımıza bağlı olarak değişebilecek bir sorudur.

Editör: TE Bilisim